Kā saudzēt riepas?

ChryslerRiepu stāvoklis tiek uzskatīts kā spogulis, kas parāda cik labi transportlīdzeklis tiek uzturēts. Tādējādi, ja parādās neregulārs riepu nodilums, ir jāveic piemērotas darbības. Bez bremžu, riteņu un asu centrēšanas ir jāveic arī katras riepas sekcijas veidošana, atsperojuma iestatīšana un stūres iekārta var traucēt riepas dabiskajai rotācijai, radot ātru riepas nodilumu.

Protektora nodilums parādās, ja riepas slīd pa ceļa segumu, tādējādi to lielā mērā ietekmē ceļa seguma stāvoklis. Papildus, riepu nodilums ir atkarīgs no ceļa struktūras, piemēram, uz gluda asfalta riepu nolietojums samazinās par 10%, īpaši, ja ceļš ir tikko noklāts. Tikmēr, uz tā paša ceļa seguma riepu nolietojums samazinās, ja ceļa segums ir klāts ar sniegu vai tas ir slapjš.

Ja transportlīdzeklis pagriežas, riepas slīd uz ceļa seguma sāniem, tas nozīmē, ka riepas centrs mainās par transportlīdzekļa braukšanas virziena slīdēšanas leņķi. Šādu slīdēšanu rezultātā protektora nodilums pastiprinās un uz slīpa ceļa nodilums kļūst lielāks, jo vilces un bremzēšanas spēkiem ir lielāka ietekme uz saķeres virsmu. Riepu nodilumu ietekmē ne tikai ceļa virsmas stāvoklis, bet arī slīpums.

Gumija ir augsti molekulāra viela ar raksturīgu disku īpašību mainīties atkarībā no temperatūras. Vasarā, kad temperatūra pieaug, nodilums palielinās kā parādīts attēlā 4-10. Tādu pašu fenomenu var manīt, ja riepas tiek lietotas liela karstuma stāvoklī. Pie tam riepu nodiluma līmenis atšķiras atkarībā no agra, vidēja vai vēla braukšanas posma. Riepām ir tendence nolietoties ātrāk braukšanas sākumposmā, tādējādi temperatūrai ir lielāka ietekme uz nodilumu agrā braukšanas posmā.

Dažādu faktoru kopīga darbība izraisa riepu nodilumu. Kā pierādīts eksperimentos, tad transportlīdzekļa vadīšanas stils ļoti ietekmē riepu nodilumu.

Salīdzinot riepu nodilumu transportlīdzekļiem, kas tiek izmantoti braukšanas skolās vai kā taksometri, tad skaidri parādās atšķirības nodiluma pakāpēm balstoties uz braukšanas stilu – tā lūk.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.